گیلان اف ایکس پاییز کجا بریم؟ راهنمای سفر فراموش نشدنی در پاییز - گیلان اف ایکس

راهنمای سفر در پاییز

 

معمولا بسیاری از افراد نیمه اول سال را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما کسانی که در پاییز سفر کرده‌اند، می‌دانند سفر در این فصل چه تجربه منحصربه‌فردی است. سفر پاییزی مزایای خاص خودش را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به طبیعت خیره‌کننده، آب‌وهوای بی‌نظیر، عدم ترافیک‌ و امکان رزرو آنلاین هتل با تخفیف‌های ویژه اشاره کرد. اما پاییز کجا برویم، بهتر است؟ در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین مقصدها برای یک سفر فراموش نشدنی در فصل پاییز را بررسی کنیم.

 

بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، تعداد گردشگران تا حد زیادی کم‌تر می شود و خیلی‌ها به سفر نمی‌روند. غافل از اینکه زیبایی‌های طبیعت و مقاصد داخل و خارج از ایران در این فصل چند برابر شده و حتی سفر با هزینه کم‌تر امکان پذیر است. برای مثال خرید بلیط هواپیما مِستربلیط در برخی روزهای خاص یا خرید بلیط لحظه آخری، سفر شما را ارزان‌تر می‌کند. 

 

در واقع در فصل پاییز علاوه بر برپایی جشنواره‌های مخصوص، برخی سایت‌ها روی بلیط‌ها و هتل‌های موجود در سایت تخفیف‌هایی را اعمال می‌کنند. در ادامه بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که با خرید اینترنتی بلیط قطار یا هواپیما می‌توانید به آنها سفر کنید.

 

یزد؛ تجربه سفر به منطقه گرم و کویری در روزهای خنک

یزد یکی از اولین گزینه‌هایی است که برای سفر در پاییز به ذهن اغلب افراد می‌رسد. سفر به یزد یعنی سفر به تاریخ، به‌گونه‌ای که شما می‌توانید از وسط زندگی امروزی به صد‌ها سال پیش سفر کنید. پاییز بهترین زمان برای سفر به اولین شهر خشت خام جهان و تماشای بافت تاریخی و جا‌های دیدنی آن مانند خانه لاری‌ها و بازار خان است.

 

جاده اسالم به خلخال؛ تماشای برگ‌های زرد و نارنجی درختان

گیلان یکی از مقاصد ثابت برای مسافرت‌های تابستانی است. اما این شهر در پاییز هم زیبایی‌های عجیب و منحصربه‌فردی دارد. جاده اسالم به خلخال که از گیلان آغاز و در نزدیکی اردبیل به پایان می‌رسد در تمامی فصول به ویژه پاییز یکی از رویایی‌ترین مسیرهاست.

شیراز فقط در اردیبهشت رویایی نیست!

 

اکثر افراد فکر می‌کنند که این استان تنها در اردیبهشت زیبا و رویایی است. اما نمی‌شود از زیبایی‌های آن در پاییز گذشت. حافظیه و سعدیه، مسجد ارگ، بازار وکیل و… به همراه هوای بارانی و خنک از زیباترین جا‌های دیدنی هستند که به راحتی و با خرید اینترنتی بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما می‌توانید به شیراز رفته و از آنها بازدید کنید. 

 

دریاچه شورمست؛ مقصدی برای عاشقان طبیعت

دریاچه شورمست که در سوادکوه قرار دارد، یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری در فصل پاییز است که روحتان را به پرواز در می‌آورد. این دریاچه در کنار جاذبه‌های دیدنی مانند آلاشت، جنگل راش، جنگل ارفع ده، غار اسپهبد خورشید و پل و تنگه ورسک سفر خوشی را در سوادکوه برای شما رقم می‌زند.

 

روستای افجه؛ بهشت کوچک ایران

افجه بهشت کوچک آرامی در اطراف تهران است که با سفر به آن در فصل پاییز می‌توانید روحتان را جلا ببخشید. این روستا با قدمتی تاریخی جا‌های بسیار جذاب و دیدنی مانند دشت هویج، آبشار پسچوک، محله چراغان، آبشار مواب، دشت لار، حمام قاجار، قصر ناصرالدین‌شاه و قلعه ساکا را دارد.

 

بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی

 

روستای نایبند طبس؛ ماسوله کویری ایران

روستای نایبند طبس با معماری ویژه و شبیه ماسوله گیلان، به ماسوله‌ کویر شهرت پیدا کرده است. طبیعت منحصربه‌فرد این روستای کویری، تمامی افراد را حیرت‌زده می‌کند. این روستای سرسبز در دل کویر، مانند یک خواب رویایی است که می‌تواند یک سفر متفاوت را برای شما رقم بزند.

 

بندر کنگان؛ بهترین مقصد جنوب کشور در پاییز

کنگان یکی از مناطق بکر و کم‌تر شناخته شده جنوب است که می‌تواند یک تجربه به یادماندنی را برای شما رقم بزند. اگر اهل کمپینگ و ماجراجویی هستید، این سفر می‌تواند برای شما فوق‌العاده باشد. شهر باستانی سیراف، آرامگاه سیبویه، گورستان صخره‌ای سیراف و قلعه شیخ نصوری تنها برخی از دیدنی‌های این شهر هستند.

 

کویر خارتوران؛ اقامت در آفریقای ایران

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای کویرنوردی است که کویر خارتوران با طبیعت بکر و زیبای خود بهترین گزینه محسوب می‌شود. منطقه خارتوران در نزدیکی سمنان قرار داد که همه مردم آن را به آفریقای ایران می‌شناسند. با اقامت در این منطقه می‌توانید یک سفر پاییزی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

 

دورود لرستان؛ تماشای جریان آب از آبشارها

دوررود یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری لرستان است که آبشار‌های آن می‌تواند دل هر گردشگری را ببرد. آبشار بیشه یکی از معروف‌ترین آن‌هاست که می‌توانید با رفتن به آن منطقه یک سفر خاطره‌انگیز و پرآرامش را در روستای بیشه و جنگل‌های اطراف این آبشار رقم بزنید.

 

فوت و فن خرید بلیط برای سفر در پاییز

برای خرید بلیط توصیه می‌شود ازروش آنلاین استفاده کنید؛ زیرا در این روش می‌توانید کار‌های خود را با سرعت بیش‌تر و محدودیت کم‌تری انجام دهید. هنگام خرید از فیلتر‌های مختلف سایت استفاده کنید؛ زیرا این فیلتر‌ها، نتایج را به‌صورت دقیق‌تر به شما نمایش می‌دهند. از آنجا که تقاضا در پاییز کم‌تر است، راحت‌تر می‌توانید بلیط ارزان بیابید، پس قبل از خرید قیمت بلیط پروازهای مختلف را مقایسه کرده و بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را نیز جستجو کنید. 

 

برای مثال برای خرید بلیط هواپیما مِستر بلیط می‌توانید در این سایت بلیط‌های ارائه شده از ایرلاین‌های مختلف و همچنین بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را یافته و بلیط مناسب خود را به راحتی خریداری کنید. 

 

نکات مهم هنگام رزرو هتل پیش از سفر

 

نکات مهم هنگام رزرو هتل پیش از سفر

 

رزرو هتل پس از ورود به شهر مقصد کار هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد و در چنین مواقعی انتخاب یک هتل، متناسب با شرایط و موقعیت مدنظرتان بسیار سخت می‌شود. از این رو نیاز است که قبل از شروع سفر، هتل مورد نظرتان را برای مدت زمان مشخصی رزرو کنید. اما برای رزرو آنلاین هتل در هر شهری باید با یک سری نکات مهم مانند موارد زیر آشنایی داشته باشید.

 

موقعیت مکانی هتل: بهتر است هتلی را انتخاب کنید که از نظر موقعیت مکانی دسترسی مناسبی به مرکز شهر و مقاصد گردشگری و تفریحی آن داشته باشد.

 

نظرات دیگران درباره هتل: رضایت مسافرین و علاقه آن‌ها به اقامت برای سفر‌های بعدی، یک فاکتور بسیار مهم برای تعیین کیفیت هتل و نوع رفتار و برخورد خدمه آن محسوب می‌شود.

 

فاصله هتل تا فرودگاه و راه آهن: اگر با وسایل نقلیه عمومی سفر می‌کنید، فاصله هتل تا فرودگاه، ترمینال و راه آهن بسیار اهمیت دارد. اگر هتل انتخابی فاصله زیادی تا این مراکز داشته باشد، برای رسیدن به هتل و بازگشت از آن باید هزینه و زمان زیادی را از دست بدهید.

 

تخفیف‌های فصلی: هنگام رزرو هتل بهتر است با یک جستجوی ساده در صفحات سرچ، از تخفیف‌های فصلی هتل‌های گوناگون مطلع شوید.

 

از آن جایی که دیدنی‌های ایران کم نیست، هر زمان اراده کنید حتی در فصل‌های پاییز و زمستان هم می‌توانید در یکی از شهر‌های آن با آب‌و‌هوای مناسب به گشت‌و‌گذار بپردازید. شما می‌توانید به کویرنوردی بروید یا به دل جنگل بزنید و لطافت هوا و بوی نمناک چوب‌ها را استشمام کنید. شهر‌های گرمسیری با آب‌وهوای مناسب به دور از گرمای تابستان و سرمای زمستان می‌توانند میزبان شما باشند. شما هم می‌توانید رزرو هتل و خرید بلیط سفر پاییزی خود را به‌صورت آنلاین از مِستر بلیط انجام دهید. 

  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : مكانهاي تاريخي جهان تاريخ : 13 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.